Δελφινοι

πάλι παραιτήθηκε ο Αλαβάνος?

Με ποιόν είμαι τελικά?

leave a comment »


Κάθε μέρα τα πράγματα γίνονται όλο και πιο περίεργα στο ΠΑΣΟΚ. Αυτή τη στιγμή έχουν δηλώσει τη στήριξη τους στον Βενιζέλο άνθρωποι που όχι απλώς εκτιμώ αλλά είναι και σημεία αναφοράς μου. Καθηγητές, στελέχη του ΠΑΣΟΚ, άνθρωποι που για πολύ καιρό κινούνται παράλληλα με τον δικό μου τρόπο σκέψης με την δική μου αντίληψη για την πολιτική και την κοινωνία. Υπό άλλες συνθήκες θα είχα πειστεί εδώ και πολλές ώρες ότι πράγματι ο Βενιζέλος είναι η λύση, η προοπτική. Για πρώτη φορά όμως μου είναι τόσο δύσκολο να συστρατευθώ με όσους θεωρώ συμμάχους. Και αυτό είναι μία αλλαγή που δεν περίμενα να προκύψει από τις τελευταίες εκλογές. Αναρωτιέμαι λοιπόν, γιατί αποκλίνω από όλους αυτούς. Τι ή ποιος άλλαξε?

Η πρώτη (και μεταξύ μας πιο πιθανή) ερμηνεία είναι ότι άλλαξα εγώ. Ότι η ήττα με επηρέασε και με φανάτισε. Με προσκόλλησε στον αρχηγό. Ή, για μία ακόμη φορά, η ανάλυση μου είναι ελλιπής. Αυτό θα φανεί σε λίγες μέρες που όλα θα καταλαγιάσουν και θα σκεφτώ πιο ψύχραιμα, οπότε πλέον πιθανόν ο Βενιζέλος θα αρχίσει να ακούγεται στα αφτιά μου ως η καλύτερη λύση.

Η δεύτερη ερμηνεία όμως, αν και μάλλον απίθανη, μου δημιουργεί ανατριχίλα. Φαντάζεσαι, αναρωτιέμαι, να μην άλλαξε κανένας? Φαντάζεσαι απλώς να ήρθε στο φως μια αντικειμενική διαφορά που υπήρχε πάντα ανάμεσα σε εμένα και σε όλα τα πρόσωπα που αποτελούν πολιτικές μου αναφορές? Μία διαφορά που πάντα με τρόμαζε και που με λίγα λόγια λέει ότι εγώ δεν έχω κανένα προσωπικό συμφέρον από μία κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, καμία ανάγκη από τον έναν πρόεδρο ή τον άλλο, και κυρίως κανένα ψυχαναγκασμό νίκης. Με ενδιαφέρει μόνο η προοπτική της δικής μου ζωής. Και δεν την ανταλλάσσω με τίποτα. Αυτό είναι το μόνο που έχω να περιμένω από έναν πρόεδρο αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ένα καλύτερο μέλλον, ακόμη και αν είναι μακρινό. Και αυτή είναι η μόνη αλλά σημαντική διαφορά με όλους όσους έσπευσαν να στηρίξουν τον Βενιζέλο.

Θα πρέπει όμως να γνωρίζουν ότι αν εγώ κάνω λάθος και ο Βενιζέλος αποδειχτεί ηγέτης πνοής όλα θα είναι καλά για όλους.

Αν όμως κάνουν λάθος εκείνοι (από αμέλεια η δόλο) αυτό θα αποτελέσει casus belli για πάρα πολλούς ενεργούς πολίτες. Και φοβάμαι ότι η ανάδειξη Βενιζέλου θα αποτελέσει σε μία τέτοια περίπτωση το κύκνειο πολιτικό τους άσμα.

Written by Christos

24 Σεπτεμβρίου 2007 στις 11:44 μμ

Αναρτήθηκε στις Πολιτική

Tagged with

Σχολιάστε

