Δελφινοι

πάλι παραιτήθηκε ο Αλαβάνος?

Κύριε Πρετεντέρη…

18 Σχόλια


…γράφετε στο άρθρο σας στο Βήμα της Κυριακής:

Γιατί ο Γ. Παπανδρέου και το ΠαΣοΚ έχασαν τις εκλογές; Η απάντηση είναι τόσο απλή όσο και η δημοκρατία: επειδή δεν τους ψήφισαν οι ψηφοφόροι. Και γιατί δεν τους ψήφισαν οι ψηφοφόροι; Επειδή δεν τους έκριναν άξιους για τη διακυβέρνηση του τόπου.

Εξίσου δημοκρατικά όμως, στις δημοσκοπήσεις που εσείς παρουσιάζετε ένα μεγάλο ποσοστό των μελών του ΠΑΣΟΚ επιμένει στον κο Παπανδρέου. Και όπως δεν είναι ηλίθιοι αυτοί που δεν τον ψήφισαν έτσι δεν είναι ηλίθιοι και αυτοί που πιστεύουν ακόμα σε αυτόν παρά την προφανή ήττα. Γιατί άραγε συμβαίνει αυτό?

Λέτε:

Κάποτε ο Φρανσουά Μιτεράν είχε πει ότι μεταξύ της προεκλογικής και της μετεκλογικής περιόδου μεσολαβεί ένα κορυφαίο γεγονός που είναι οι εκλογές. Νομίζω ότι κανείς δημοκράτης δεν θα διαφωνήσει μαζί του. Οι εκλογές δεν είναι απλώς μια διαδικασία επιλογής. Είναι μια λαϊκή ετυμηγορία. Την οποία οι πολιτικοί, τα κόμματα, τα μέσα ενημέρωσης δεν μπορούν να αγνοούν, ούτε να παρακάμπτουν. Ο λαός εγκρίνει και ο λαός απορρίπτει. Και εξ όσων γνωρίζω είναι η μοναδική διαδικασία που αποδεχόμαστε στη δημοκρατία.

Και βέβαια. Όπως δεν θα πρέπει να αγνοεί κανένας και το γιατί ο Παπανδρέου δεν εκδιώχθηκε πιεσμένος από τη λαϊκή απαίτηση. Δύο τα τινά. Είτε δεν του αναγνωρίζουν όλη την ευθύνη της ήττας (που εγώ δε το συμμερίζομαι) είτε δεν συμφωνούν με την παρούσα εναλλακτική λύση. Προτιμούν πολλοί έναν ηττημένο Παπανδρέου από έναν εν δυνάμει νικητή Βενιζέλο. Και αυτοί είναι εξίσου πολίτες δημοκρατίας. Θα πρέπει συνεπώς να λαμβάνονται τουλάχιστον υπόψη όταν άκριτα, χωρίς καμία πειστική εξήγηση και κανένα ιδεολογικό έρεισμα κάποιοι έσπευσαν να υποστηρίξουν έναν άνδρα που δυσκολεύεται ακόμη και να ξυλευτεί  πεσμένες δρύες σαν αυτές με τις οποίες περίπου παρομοιάζετε τον κύριο Παπανδρέου και τους φίλους του.

Advertisements

Written by Christos

8 Οκτωβρίου 2007 στις 10:59 μμ

18 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. Είναι προφανές ότι ο Ι. Κ. Πρετεντέρης δεν επιθυμεί να γίνει ουσιαστική συζήτηση στο ΠΑΣΟΚ ούτε για τα αίτια της ήττας, ούτε για το ποια πρέπει να είναι η πολιτική που εκφράζει το ΠΑΣΟΚ.

    Αναφέρω δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα από δύο άρθρα του κ. Πρετεντέρη:

    Κακά τα ψέματα, τα πολιτικά κόμματα δεν είναι εταιρείες πολιτικής ανάλυσης. Οταν αναλύουν μια ήττα δεν το κάνουν από καθήκον απέναντι στην ιστορική έρευνα. Το κάνουν επειδή θεωρούν ότι ερμηνεύοντας την ήττα θα μπορέσουν να οικοδομήσουν μια επόμενη νίκη. Εχει κανείς την αίσθηση ότι αυτό χρειάζεται επειγόντως το ΠαΣοΚ; Ασφαλώς. Εχει κανείς την αίσθηση ότι αυτό κάνει σήμερα το ΠαΣοΚ; Οχι.

    και,

    Αυτά είναι τα ερωτήματα στα οποία καλείται να απαντήσει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και μάλιστα σε εύλογο χρονικό διάστημα. Καλώς ή κακώς, τα μεγάλα κόμματα δεν είναι λέσχες ανταλλαγής απόψεων, ούτε χώροι εσωκομματικής γυμναστικής.

    Τα δύο αποσπάσματα έχουν γραφεί με απόσταση 17 ημερών. Για τον κ. Πρετεντέρη αυτό που προέχει είναι η αλλαγή ηγεσίας. Κι αν δεν φύγει ο ΓΑΠ, τόσο το χειρότερο γι’ αυτόν και το ΠΑΣΟΚ…

    daskalakos

    9 Οκτωβρίου 2007 at 7:40 πμ

  2. Επίσης, είναι προφανές ότι ο Πρετεντέρης δε διαβάζει Τσίμα:

    Αν το ΠΑΣΟΚ βρέθηκε να αποδοκιμάζεται, το 2007, εντονότερα από ό,τι είχε αποδοκιμαστεί στο τέλος μιας μακράς και φθοροποιού κυβερνητικής θητείας το 2004, αν η «κεντρόφυγη» ψήφος διαμαρτυρίας, η ψήφος μη-αντιπροσώπευσης από το κυρίαρχο, διπολικό σύστημα εξουσίας εκδηλώθηκε πιο βίαια εναντίον του κόμματος της αντιπολίτευσης παρά εναντίον του κυβερνώντος κόμματος, αν σε καμιά στιγμή το ΠΑΣΟΚ δεν παρουσιάστηκε ως πειστική εναλλακτική λύση διακυβέρνησης- το πρόβλημα δεν μπορεί να αφορά σε ένα πρόσωπο, το πρόσωπο, έστω, του αρχηγού. Και αν το ΠΑΣΟΚ θέλει να απαντήσει πειστικά στην αμφισβήτησή του από το εκλογικό σώμα, δεν έχει άλλο δρόμο παρά να αμφισβητήσει τον ίδιο τον εαυτό του. Να αλλάξει εκ θεμελίων.

    Ποιος λοιπόν μπορεί να είναι ο ηγέτης αυτής της αλλαγής; Ο Βενιζέλος είναι, προφανώς, μάλλον απρόσφορη επιλογή για τέτοια ριζοσπαστικά εγχειρήματα. Ο Παπανδρέου, που αναμφίβολα μπορούσε το 2004, είναι αμφίβολο (εκτός αν ο ίδιος καταφέρει να διασκεδάσει την αμφιβολία) αν μπορεί τώρα πια. Και τρίτη λύση, προς το παρόν, δεν προσφέρεται…

    daskalakos

    9 Οκτωβρίου 2007 at 8:16 πμ

  3. Το προφανές… συνάδελφοι με τον κ. Βενιζέλο είναι στο ίδιο μαγαζί (Λαμπράκης) Άλλωστε, αν δεν παινέσεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει.

    Και το επίσης προφανές… την ίδια λύσσα για εξουσία και χειραγώγηση με τον κ. Βενιζέλο, επέδειξε και ο κ. Πρετεντέρης και η παρέα του. Περίμεναν την κίνηση του μαέστρου ώστε να αρχίσουν όλα τα όργανα της ορχήστρας στο σκοπό του διευθυντή της να εκφέρουν τους ήχους τους –> θεωρίες τους.

    lmpg

    9 Οκτωβρίου 2007 at 12:12 μμ

  4. Σύντροφοι, υποβαθμίζουμε τον διάλογο όταν αναφερόμαστε στον Πρετεντέρη.
    Το άτομο είναι ο εκφραστής αυτών των αντιλήψεων που έχουν βλάψει όχι μόνον το ΠΑΣΟΚ αλλά γενικότερα τη χώρα μας.
    Εκπροσωπεί το άθλιο εκδοτικό κατεστημένο που δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει ότι αδυνατεί να ελέγξει το ιστορικότερο και μεγαλύτερο λαϊκό κόμμα και που χρησιμοποιεί ως άρμα για την επίτευξη του σκοπού του τον εκλεκτό του Βενιζέλο.
    Ο Πρετεντέρης (όπως και άλλοι δημοσιογράφοι του συγκροτήματος και όχι μόνον) στην πραγματικότητα θέλουν ένα ΠΑΣΟΚ φιμωμένο, συντηρητικό, αντιλαϊκό που να μην υπηρετεί τα συμφέροντα του λαού αλλά αυτά των διαπλεκόμενων ισχυρών.
    Ωστόσο έχω την αίσθηση ότι με το να ασχολούμαστε συνεχώς με έναν «δημοσιογράφο» που δεν τηρεί ούτε την στοιχειοδέστερη αρχή της δημοσιογραφίας (την αμεροληψία και την αντικειμενικότητα) και που συμπεριφέρεται στην τηλεόραση όπως στο γήπεδο (ποιος ξεχνάει τα μπουκάλια που πέταγε στο ΟΑΚΑ) μάλλον υποβαθμίζουμε το θέμα
    Εγώ προσωπικά εδώ και μέρες δεν βλέπω πλέον ειδήσεις στο mega, διότι στο θέμα της εκλογής του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, είναι τόσο αντικειμενικό όσο το ΤΗΛΕ ΑΣΤΥ με τον Καρατζαφέρη.
    Πάντως περιμένω με μεγάλη αγωνία να δω τη φάτσα του Πρετεντέρη το βράδυ της 11ης Νοεμβρίου.
    Ξέρω πάλι θα μιλήσει για ανώριμο πολιτικό σώμα, για πρόβλημα στους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ κλπ.
    Δεν πειράζει θα του περάσει
    Τέλος εάν ήμουν ΓΑΠ θα επέλεγα να δώσω στον ΠΡΕΤ την πρώτη μου συνέντευξη ως επανεκλεγείς πρόεδρος του κινήματος, όχι για κανέναν άλλο λόγο αλλά για να γευτώ από κοντά την ενόχληση του

    Μιχάλης

    9 Οκτωβρίου 2007 at 1:25 μμ

  5. «…δεν είναι ηλίθιοι και αυτοί που πιστεύουν ακόμα σε αυτόν παρά την προφανή ήττα»

    Αυτό δεν είναι και πολύ σίγουρο.

    Βέβαια για μας καλύτερα να μείνει για να ανθίσει η Αριστερά!

    Πόντος και Αριστερά

    9 Οκτωβρίου 2007 at 2:57 μμ

  6. Οσο και να υποστηριζουν οι οπαδοι του ΓΑΠ οτι ειναι νεωτερικος και και οι ιδιοι αριστεροι στη πραγματικοτητα αυτος εκφραζει μια κατεστημενη κατασταση και αυτοι ειναι συντηρητικοι
    Εξηγουμαι:
    Ο ΓΑΠ οταν ομιλει για αλλαγες και τομες το κανει με επιχειρηματα που αναφερονται καθαρα στο παρελθον
    Η διατηρηση του στην αρχηγια του ΠαΣοΚ εκπορευεται απο μια ιδιοκησιακη αντιληψη για το κομμα και απο μια οικογενειακοκρατικη λογικη
    Τα στελεχη που γενικα ειναι διπλα του ειναι η πολιτικοι που ειχαν καποια σημασια παλαιοτερα και συντηρητικων κοινωνικων αντιληψεων η διορισμενοι και προωθημενοι απο τον ιδιο (νεποτισμος)
    Οι ψηφοφοροι του ΓΑΠ ειναι ατομα που πιστευουν σε αυτον απο μια οικογενειακη παραδοση , ειναι ταυτισμενοι με το κομμα οχι ως προιον μιας πολιτικης ανάλυσης αλλα απο μια πιστη οτι εχουν ταχθει εκει χωρις να αλλαζουν ποτε
    Αυτο που ισως φερνει κοντυτερα Σημιτη και Βενιζελο παρα τιςδιαφορες στη πολιτικη εκτιμηση των πραγματων, ειναι το υψηλο επιπεδο μορφωσης που διαθερουν και το οτι απευθυνονται περισσοτερο στην ολη κοινωνια παρα στο κομμα οπου δεν διαθετουν και υπερβολικη στηριξη
    Και μη που πειτε οτι οι κομματικοι μηχανισμοι δεν αποτελουν πανω απο ολα ενα αντιδραστικο θεσμο φτιαγμενο κυριως με παληα υλικα αρα και βαθια συντηρητικο!

    anemologios

    9 Οκτωβρίου 2007 at 9:06 μμ

  7. @anemologios

    Όλα καλά και άγια αυτά που γράφεις, άποψη σου είναι, σεβαστή κι ας διαφωνώ. Με τον Πρετεντέρη όμως, και το αντίστοιχο post, τι σχέση έχουν;

    Δόξα τω Θεώ, έχουμε αρκετά posts και καλά νά ‘μαστε θα γράψουμε κι άλλα! Θα παρακαλούσα λοιπόν, τα σχόλια να είναι σχετικά με τα posts.

    daskalakos

    9 Οκτωβρίου 2007 at 9:41 μμ

  8. @anemologios
    Σε πολλά από αυτά που λες έχεις δίκιο. Πράγματι ο ΓΑΠ φαίνεται να φλερτάρει έντονα με το παλιό ΠΑΣΟΚ. Όμως η γνώμη μου είναι ότι έχει εγκλωβιστεί. Και σε αυτό ευθύνονται οι Σημιτικοί. Ήταν ακατανόητη η εσπευσμένη υποστήριξη τους στον Βενιζέλο. Αλλά παρόλα αυτά έδειξε πολλά πράγματα. Έδειξε καταρχήν ότι νοιάζονται μόνο για την νίκη. Δεν είναι κακό να διαφωνεί ο κος Σημίτης με τον ΓΑΠ (και ας συμφωνούσε παλαιότερα). Κακό είναι που δεν έθεσε τα πλαίσια του διαλόγου ώστε και ο ίδιος αλλά και τα μέλη του ΠΑΣΟΚ να καταλάβουν ποιος είναι πιο κοντά στο εκσυγχρονιστικό εγχείρημα. Κακό είναι που δεν κατέβασε έναν εκσυγχρονιστή υποψήφιο από τους πολλούς ικανότατους και άφθαρτους που διαθέτει όπως ο Χρυσοχοϊδης ώστε ο διάλογος και η επιλογή να είναι πιο ενδιαφέρουσα ιδεολογικά. Παρά μόνο πήρε θέση υπέρ ενός ανθρώπου που δεν έχει τελικά την στήριξη που περιμέναμε από τους πολίτες. Ενός ανθρώπου που έχει αντιθέτως μία εμετική υποστήριξη από κύκλους γνωστούς σε όλους. Ο ΓΑΠ έπιασε τα άκρα, πήγε προς το παλιό ΠΑΣΟΚ σε επίπεδο στελεχών αλλά όχι σε επίπεδο πολιτών. Τον κριτικάρουμε έντονα για για το πρώτο αλλά δεν ξεχνάμε και ποιος τον ανάγκασε να φτάσει σε αυτό το σημείο.

    Christos

    9 Οκτωβρίου 2007 at 9:55 μμ

  9. Έχω την νέα ομιλία του ΓΑΠ που θα πει στις 11 Νοεμβρίου
    http://fuckingblogger.wordpress.com/2007/10/10

    fuckingblogger

    10 Οκτωβρίου 2007 at 12:09 πμ

  10. Τo blog του απολυμένου από την ΓΣΕΕ Δημοσιογράφου για θέματα εργασίας και ότι άλλο κάτσει…

    Το 2004 ΔΕΧΘΗΚΑ «ΚΑΝΙΒΑΛΙΚΗ», ΠΑΡΑΝΟΜΗ, ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ ΧΩΡΙΣ αποζημίωση ΑΠΟΛΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΓΣΕΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 17 ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ …ΜΕ ΑΠΕΙΛΗΣΕ ΚΑΙ ΜΕ «ΨΕΥΤΟΑΝΤΑΓΩΓΗ» 100.000 ευρώ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ ΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ …ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΤΟ ΕΦΕΤΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΜΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ!!

    apasxolisi

    10 Οκτωβρίου 2007 at 5:57 πμ

  11. Συμφωνώ απόλυτα με τον φίλο Μιχάλη:
    «Τέλος εάν ήμουν ΓΑΠ θα επέλεγα να δώσω στον ΠΡΕΤ την πρώτη μου συνέντευξη ως επανεκλεγείς πρόεδρος του κινήματος, όχι για κανέναν άλλο λόγο αλλά για να γευτώ από κοντά την ενόχληση του»
    Τελικά μετά και την χθεσινές «off the record» δηλώσεις Βενιζέλου:
    α) Αντιλήφθηκα πλήρως ότι ο τύπος είναι σε παράκρουση Βλέπει ότι χάνει το παιγνίδι (περίπατο μάλιστα) από αυτόν που αποκαλεί άχρηστο και ανάξιο και έχει ξεφύγει εντελώς. Χωρίς να υπερβάλω έχω την αίσθηση ότι ο Β είναι τόσο αρχομανής και εξουσιαστάκος που όταν χάσει μπορεί να πέσει και σε κατάθλιψη.
    Αρχίζω να τον λυπάμαι.
    β) Ο τύπος είναι απίστευτα αλαζών, αυτό που στην καθομιλουμένη ονομάζουμε καβαλημένος. Μου θυμίζει έντονα τον Μουρίνιο, ο οποίος ως γνωστόν έφυγε νύχτα.
    Κάπως έτσι θα φύγει και ο βενιζέλος
    γ) Πάντως ο κόσμος έχει αρχίσει και τον παίρνει χαμπάρι.
    Και επόμενο είναι όταν εμφανίζεται ως θύμα της κατάστασης όταν όλοι γνωρίζουν τι συμβαίνει
    Πλέον περισσότεροι γελάνε μαζί του παρά τον παίρνουν στα σοβαρά.

    Jordi

    10 Οκτωβρίου 2007 at 10:17 πμ

  12. Παιδιά ο Πρετεντέρης και το ΜΕΓΚΑ τελικά εκνευρίζουν τον κόσμο και κάνει ακριβώς τα αντίθετα!! Δες εδώ:
    http://www.sofistis.wordpress.com

    sofistis

    10 Οκτωβρίου 2007 at 10:52 πμ

  13. Νέο πολιτικό σχηματισμό με τον Ευάγγελο Βενιζέλο και εκπρόσωπο τύπου τον κύριο Πρετεντέρη θα έχουμε με το νέο έτος. Και δεν τα διαβάζω από τον καζαμία.

    fuckingblogger

    10 Οκτωβρίου 2007 at 2:52 μμ

  14. Καλά ρε παιδιά αν κι οι απόψεις αυτές δεν είναι προσωπολατρία. Τι είναι . Σήμερα άκουσα κάποιον σύντροφο σας της άλλης πλευράς να χαρακτηρίζει την συμπεριφορά της Ομάδας του GAP ως σταλινική και τον κακοχαρακτήρισα . Τώρα διαβάζοντας όλα αυτά και προ παντός τα σχόλια αναρωτιέμαι μπας κι είχε δίκο

    Σκορπιός

    10 Οκτωβρίου 2007 at 9:43 μμ

  15. @Σκορπιός
    Δεν είναι προσωπολατρία. Πιθανόν ολίγος φανατισμός αλλά προσωπολατρία σε καμία περίπτωση. Άλλωστε περισσότερο αναφερθήκαμε στον Πρετεντέρη και στον Βενιζέλο παρά στον ΓΑΠ.

    Christos

    10 Οκτωβρίου 2007 at 10:50 μμ

  16. Δεν κατάλαβα τι το αρνητικό έχει η πρωσοπολατρία, όταν συνοδεύεται και από συγκεκριμένες πολιτικές θέσεις.
    Φίλε σκορπιέ αυτή είναι η διαφορά μεταξύ των οπαδών του ΓΑΠ και του Βενιζέλου.
    Εμείς τον Γιώργο τον αγαπάμε χωρίς να προσβλέπουμε σε τίποτα προσωπικό.
    Αντίθετα οι οπαδοί του Βενιζέλου ούτε τον αγαπούν ούτε τον εκτιμούν απλά τον υποστηρίζουν στα πλαίσια συμφωνίας με προσωπικά ανταλλάγματα
    Άλλωστε οι καρεκλοκένταυροι του ΠΑΣΟΚ και τα λαμόγια έχουν πάει όλοι με τον Βενιζέλο
    Εννοείται ότι δεν τους θέλουμε μαζί μας
    Εξάλλου μάλλον είναι προς τιμήν μας ότι η Μιλένα ο Νεονάκης ο Γιάννος και ο Σημίτης είναι στο αντίπαλο στρατόπεδο

    neopasok

    11 Οκτωβρίου 2007 at 12:05 μμ

  17. @neopasok
    Να τον χαίρεσθε ιδικός είναι άλλωστε,ως και ο κ Βενιζέλος. Εκτός και αν τον διαγράψει ο κ Παπανδρέου σε περίπτωσιν νίκης του. Αλλά μάλλον με παρανοήσατε, εγώ ομίλησα περί προσωπολατρίας και σεις το μπλέξατε με την ιδιοτέλειαν. Αν δεν εννοείται τα κακά της προσωπολατρίας νομίζω ότι πρέπει να εμβαθύνετε στην μαρξιστική ανάλυση

    Σκορπιός

    12 Οκτωβρίου 2007 at 4:03 μμ


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: