Δελφινοι

πάλι παραιτήθηκε ο Αλαβάνος?

Ου γαρ έρχεται μόνον…

27 Σχόλια


Ή, αλλιώς, μωραίνει Kύριος ον βούλεται απολέσαι

Σε πιο απλά ελληνικά, πάει, τό ‘χασε κι ο Μίκης!

Ενώ ο Λαζόπουλος ξεκίνησε το προχθεσινό Αλ Τσαντίρι με ένα συγκρότημα χάλκινων πνευστών απ’ τα Σκόπια, έκλεισε την εκπομπή του με το σοβινιστικό παραλήρημα του Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος σε επιστολή του προς τον Λαζόπουλο, καλεί την Ελληνική Κυβέρνηση μεταξύ άλλων, να κλείσει τα σύνορα με τα Σκόπια!!!

Ακούγοντας τον Λάκη να διαβάζει την επιστολή μ’ ένα επιτηδευμένο ύφος, λατρείας και σεβασμού προς τον επιστολογράφο, σοβαρότητας κι ευθύνης προς το ακροατήριό του, άρχισε σιγά-σιγά να μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι και να μου σηκώνεται η τρίχα. Αν αυτές τις εθνικιστικές αηδίες τις ξεστόμιζε ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποιοσδήποτε άλλος φίλος-μέλος-υποστηρικτής του ΛΑ.Ο.Σ., ή ο πολύς Νομάρχης κ. Ψωμιάδης, δε θα είχε που να κρυφτεί και δε θα τον ξέπλενε ούτε ο Ιορδάνης ποταμός. Για κακή μας τύχη όμως, τα είπε ο Μίκης Θεοδωράκης, ο συνθέτης-σύμβολο της Ελλάδας, που τώρα στα γεράματα μάλλον τό ‘χασε εντελώς και βλέπει παντού εχθρούς που επιβουλεύονται την πατρίδα μας…

Τέτοιες βλακείες σαν αυτές που ακούσαμε το βράδυ της Τρίτης, είναι που μας έφεραν στο σημερινό αδιέξοδο με τα Σκόπια. Τέτοιες βλακείες σαν κι αυτές ήταν που μας ξεσήκωσαν όλους πριν από 16 χρόνια, και τρέχαμε στη Θεσσαλονίκη να μαζευτούμε ενάμιση εκατομμύριο κόσμος να ουρλιάζουμε σαν υστερικοί «Η Μακεδονία είναι Ελληνική», δένοντας τα χέρια των άτολμων πολιτικών αρχηγών μας, και θρέφοντας τον αλυτρωτισμό πάσης φύσεως ανιστόρητου Βαλκάνιου γείτονα…

Αλλά ας πάρουμε τις ανοησίες του Μίκη με τη σειρά:

[…] η κολοσσιαία πολεμική μηχανή έχει ήδη μπει μπροστά με στόχο την εξόντωση όλων όσων θεωρεί εχθρούς της. Ακόμη και αυτών όπως η Ελλάδα που δεν υπακούνε τυφλά τις εντολές της, Ιράν, Κορέα, Αραβικός κόσμος, μη υποτελείς και φυσικά άμεσα η Ρωσία και στο βάθος η Κίνα. Μετά θα έρθει η σειρά των «ατάκτων» της Νοτίου Αμερικής.

Πριν από δυο βδομάδες, ο Μίμης Ανδρουλάκης εξηγούσε σ’ έναν έκπληκτο Μπάμπη Παπαπαναγιώτου απ’ τη συχνότητα του Alpha, πώς η προεδρία Bush ενδέχεται να έχει ωφελήσει τον κόσμο! Στόχος των Νεοσυντηρητικών στις Η.Π.Α. είναι πράγματι η κυριαρχία των Η.Π.Α. στον κόσμο και τον 21ο αιώνα. Μία απ’ τις παραμέτρους αυτού του σχεδίου είναι να μην επιτρέψουν σε καμιά άλλη Δύναμη να φτάσει στο σημείο που να μπορεί στρατιωτικά ή/και οικονομικά ν’ απειλήσει την παγκόσμια κυριαρχία των Η.Π.Α.. Ο πιο δυναμικός παίχτης στο παγκόσμιο σκηνικό αυτό τον καιρό δεν είναι άλλος από την Κίνα. Η εμπλοκή όμως, των Η.Π.Α. στο Ιράκ, τους εμποδίζει απ’ το ν’ ασχοληθούν με τον υπόλοιπο κόσμο. Έτσι, χάρη στο φιάσκο του Bush στο Ιράκ, ο υπόλοιπος κόσμος αναπτύσσεται και εξελίσσεται ανενόχλητος από τις Η.Π.Α.: Η Κίνα και η Ινδία αναπτύσσονται συνεχώς, η Ευρωπαϊκή Ένωση κάνει βήματα προς την ενοποίησή της και η Λατινική Αμερική κυριαρχείται από κυβερνήσεις και καθεστώτα που αντιστρατεύονται τις νεοφιλελεύθερες πρακτικές των Η.Π.Α.. Ο Immanuel Wallerstein δε, εδώ και χρόνια, δεν έχει βαρεθεί να φωνάζει ότι η παγκόσμια ηγεμονία των Η.Π.Α. φθίνει συνεχώς!

Παρόλα αυτά, ο Μίκης βλέπει την «κολοσσιαία πολεμική μηχανή» των Η.Π.Α. να «έχει ήδη μπει μπροστά με στόχο την εξόντωση όλων όσων θεωρεί εχθρούς της»!

Έστω, όμως, ότι έτσι είναι. Έστω ότι οι φονιάδες των Λαών Αμερικάνοι οργανώνουν προβοκάτσιες «ώστε να μελετηθούν οι δικές μας αντιδράσεις και να προπαρασκευαστεί ψυχολογικά η εδαφική επέκταση της Αλβανίας μετά το Κόσσοβο και σε ένα μεγάλο τμήμα των Αλβανοφώνων των Σκοπίων και ακολούθως και σε δικά μας εδάφη». Κανείς απ’ όλους αυτούς τους παρανοϊκούς εθνικιστές δε μας λέει το Γιατί! Γιατί οι Αμερικάνοι, ή οι Γερμανοί, ή οι Εβραίοι, ή οι Εξωγήινοι, ή δεν ξέρω κι εγώ ποιος άλλος, να θέλουν να δημιουργήσουν τη Μεγάλη Αλβανία; Ποιο το όφελος απ’ το να αιματοκυλιστούν τα Βαλκάνια και να ξαναχαραχτούν τα σύνορα; Επειδή «φοβούνται, μισούν τον λαό μας, για τον οποίο είναι βέβαιοι ότι στη μεγάλη του πλειοψηφία απορρίπτει τα φιλοπόλεμα σχέδιά τους, για αυτό θέλει να μας τιμωρήσει με κάθε τρόπο»; Μα είναι λογική αυτή;

Ας πάμε, λοιπόν, στον πυρήνα της προβληματικής σκέψης του Μίκη:

Από την άλλη μεριά η σύμπλευση της Τουρκίας με τις Η.Π.Α στο Κόσσοβο, που έσπευσε πρώτη αυτή να το αναγνωρίσει, προετοιμάζει το έδαφος για πονηρά σχέδια σε βάρος της χώρας μας με βάση όχι μόνον το Αιγαίο και την Κύπρο, αλλά και τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη, που ακολουθώντας το παράδειγμα του Κοσσόβου μπορεί να διεκδικήσει την δική της ανεξαρτησία.

Για να φτάσει η Θράκη να διεκδικεί την ανεξαρτησία της από την Ελλάδα, θα πρέπει να συμβούν σημεία και τέρατα. Αλλά αν, ό μη γένοιτο, γίνει κάτι τέτοιο, θα ευθύνονται οι Η.Π.Α. ή εμείς οι ίδιοι; Μια λέξη μόνο: Πομάκοι! Αντί εδώ και δεκαετίες να παραδεχτούμε ότι ναι, υπάρχει Τουρκική μειονότητα στη Θράκη, μιλάμε μόνο για Μουσουλμανική και κάναμε, με αυτόν τον τρόπο, δώρο όλους τους Μουσουλμάνους της Θράκης στην Τουρκία που χρίστηκε αυτόκλητα ως υπερασπιστής και προστάτης τους. Αντί να κάνουμε ό,τι μπορούσαμε για να ενσωματωθούν αυτοί οι άνθρωποι σε μια σύγχρονη ελληνική κοινωνία, κρυβόμασταν πίσω απ’ το δάχτυλό μας και ακολουθήσαμε πολιτικές αποκλεισμού και καταπίεσης. Τους Πομάκους, αν και δεν αισθάνονται καθόλου Τούρκοι, τους είχαμε μαντρωμένους στα χωριά τους για δεκαετίες ολόκληρες!

Ξαναρωτάω, θα φταίνε οι Η.Π.Α. αν, ο μη γένοιτο, δημιουργηθεί θέμα στη Θράκη, όταν εμείς κάνουμε ό,τι περνάει απ’ το χέρι μας για να αποξενώσουμε αυτούς τους ανθρώπους; Να φέρω ένα απλό, καθημερινό παράδειγμα: Η Κομοτηνή έχει πάρα πολλούς Μουσουλμάνους. Τι κάναμε εμείς όλα αυτά τα χρόνια; Στείλαμε πάρα πολλούς φαντάρους! Κάναμε τίποτα άλλο για να βελτιώσουμε τη ζωή τους; Όχι! Οι Μουσουλμάνοι, για παράδειγμα, αναγκάζονται να νοσηλεύονται στο άθλιο, όπως μαθαίνω, Νοσοκομείο της Κομοτηνής, ενώ οι «Έλληνες» πηγαίνουν στο υπερσύγχρονο της Αλεξανδρούπολης. Για να μη μιλήσουμε για το θέμα γλώσσα.

Ας δούμε άλλο ένα απλό, καθημερινό παράδειγμα, απ’ την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας αυτή τη φορά. Χρειάστηκε να φτάσουμε στη δεκαετία του ’90 και νά ‘ρθει η «άνοιξη» της ιδιωτικής τηλεόρασης για ν’ αξιωθεί η ΕΡΤ ν’ αναβαθμίσει τους πομπούς της στην περιοχή. Μέχρι τότε, αλλά μερικές φορές ακόμα και σήμερα, πιο εύκολα και πιο καθαρά έβλεπες το κανάλι της Μακεδονικής Τηλεόρασης MTB, παρά την ΕΡΤ! Η περιοχή μαστίζεται απ’ την ανεργία, η ΔΕΗ ρυπαίνει και μολύνει το περιβάλλον, οι άνθρωποι πεθαίνουν από καρκίνο, κι η Ελληνική Πολιτεία τι έκανε; Τίποτα! Άφησε τον ιερό Αυγουστίνο να στήσει στην κορυφή του ψηλότερου λόφου στη Φλώρινα έναν πελώριο τσιμεντένιο σταυρό, σαν ταφόπλακα, έτσι ώστε να νιώθουν όλοι ότι βρίσκονται μέσα σ’ έναν τάφο, και να βάλει μεγάφωνα στις εκκλησίες, στραμμένα προς την Αλβανία ν’ ακούν οι άπιστοι τη Θεία Λειτουργία!

Αν, ο μη γένοιτο, δημιουργηθεί ποτέ θέμα με μειονότητες στην Ελλάδα, θα είναι πρωτίστως επειδή εμείς το αφήσαμε να συμβεί. Και θα συμβεί, αν ακολουθήσουμε τις βλακώδεις κι επικίνδυνες συμβουλές του Μίκη:

Ας κλείσουμε τα σύνορα, ας σταματήσουμε τις οικονομικές και διπλωματικές μας σχέσεις και ας τους αφήσουμε να αυτοαποκαλούνται όπως θέλουν, κοροϊδεύοντας τους εαυτούς τους.

Ας εφαρμόσουμε, δηλαδή, την ίδια εγκληματική πολιτική που εφαρμόζαμε εδώ και χρόνια στη Θράκη, και ας βοηθήσουμε τα Σκόπια, εκεί που τους έχουν αναγνωρίσει 120 χώρες με τ’ όνομα Μακεδονία, να τους αναγνωρίσουν άλλες τόσες! Το φαντάζεστε; Φωνάζουμε, και δικαίως, για το άδικο και παράλογο εμπάργκο που έχει επιβάλλει η Διεθνής Κοινότητα στους Παλαιστίνιους -όπως παλαιότερα φωνάζαμε, και δικαίως, για το παράλογο και άδικο εμπάργκο που είχε επιβληθεί στο Ιράκ- κι ο Μίκης μας καλεί να κλείσουμε τα σύνορα και να διακόψουμε τις οικονομικές μας σχέσεις με τα Σκόπια!

Θου Κύριε…

Το 1989 με την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, φάνηκε πλέον ξεκάθαρα ότι η πάλαι ποτέ κραταιά αυτοκρατορία της Σοβιετικής Ένωσης κατέρρεε, και μάλιστα κατέρρεε γρήγορα! Ήταν μαθηματικά βέβαιο, ότι όπως κατέρρεε η Σοβιετική Ένωση, όπως θα διαλύονταν εις τα εξ ων συνετέθη, έτσι θα διαλύονταν κι ένα άλλο κομμουνιστικό μόρφωμα, η Γιουγκοσλαβία. Τι έκανε η Ελληνική Διπλωματία και οι Ελληνικές Κυβερνήσεις; Βρήκαν μια βαθιά τρύπα και χώσαν το κεφάλι τους μέσα!

Όταν το 1992 είχαμε τη μεγάλη ευκαιρία να επιτύχουμε έναν συμβιβασμό καλό για τα συμφέροντά μας (στρατιωτικά, οικονομικά, πολιτικά, εθνικά), εμείς αυτοκτονήσαμε και κάναμε ό,τι περνούσε απ’ το χέρι μας για να αδυνατίσουμε τις θέσεις μας και να χάσουμε το δίκιο μας. Και σύνορα κλείσαμε, και εμπάργκο επιβάλαμε, και διεθνή απομόνωση επιτύχαμε. Τι καταφέραμε; Τα περιγράφει γλαφυρά ο Πάνος Τσίμας στα Νέα:

Οι 18άρηδες που διαδήλωναν έξω από την ελληνική πρεσβεία στα Σκόπια, προχθές, ήταν τα παιδιά που γεννήθηκαν όταν άρχιζε η διαμάχη για το όνομα. Διέτρεξαν τα χρόνια του σχολείου σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα διαποτισμένο από τη μυθολογία του «μακεδονικού αλυτρωτισμού». Είναι περισσότερο δύσκαμπτοι «συνομιλητές» μας απ΄ ό,τι οι 18άρηδες του 1991. Τα παραμύθια για τον Μεγαλέξανδρο και την αλύτρωτη Μακεδονία ακούγονταν, βέβαια, και τότε στα Σκόπια. Αλλά από τα χείλη ενός σκληρού εθνικιστικού λόμπι μόνον. Δεν ήταν η επίσημη ιδεολογία της εκπαίδευσης, το μοτίβο των σχολικών βιβλίων, ο αυτονόητος κοινός τόπος. Αν ο αλυτρωτισμός ήταν ο εχθρός έναντι του οποίου ήθελε η Ελλάδα να προφυλαχθεί, αυτό που κατάφερε στην πραγματικότητα ήταν να τον γιγαντώσει, να τον θεριέψει, μέσα σε 16 χρόνια. Και να τον βρίσκει τώρα απέναντί της, ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία.

Στο τέλος, ο Μίκης ανέκραξε ως άλλος Σαμψών, «Αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων»!

Όμως αφού το παιχνίδι είναι για μας έτσι και αλλιώς χαμένο, τότε ας πέσουμε με το κεφάλι ψηλά. Ας μην περιμένουμε βοήθεια από πουθενά. Ούτε έχουμε συμμάχους, είμαστε εμείς και εμείς, ας φροντίσουμε λοιπόν να είμαστε τουλάχιστον ωραίοι, περήφανοι και γιατί όχι χαρούμενοι, αφού θα έχουμε πάρει τη μεγάλη απόφαση να γίνουμε όλοι μαζί μια γροθιά ενωμένοι μπροστά στην προδοσία και την ασχήμια που χτυπάει την πόρτα μας.

Η ηλίθια δηλαδή, κι επικίνδυνη θεωρία ότι είμαστε «Έθνος ανάδελφον». Ας κλειστούμε στο καβούκι μας, ας περιοριστούμε στην Ψωροκώσταινά μας, ας ζήσουμε (σ)την ουτοπία μας και (σ)την αφασία μας, αδιαφορώντας για τον κόσμο. Είμαστε χαμένοι, από χέρι, ας το διασκεδάσουμε τουλάχιστον, κι ας προετοιμαστούμε για τα χειρότερα…

Αλλά γιατί να μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια; Γιατί να μην ακολουθήσουμε τις παραινέσεις του Μητροπολίτη Άνθιμου; Γιατί να μην πάρουμε τα όπλα; Γιατί να μην αρχίσουμε την εθνοκάθαρση; Εμπρός, να μη μείνει ούτε ένας «ντόπιος» στη Φλώρινα! Να σφάξουμε όλους τους Μουσουλμάνους (Τούρκους ή Έλληνες δεν έχει καμιά διαφορά) στη Θράκη! Ας μαντρώσουμε όλους τους Αλβανούς σε στρατόπεδα συγκέντρωσης και αφού τους μαρκάρουμε με κάθε μέσο που μας παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία, να τους βγάζουμε μόνο για να πάνε να δουλέψουν σαν τα σκυλιά εκεί που τους έχουμε ακόμη ανάγκη!

Η Ελληνοφρένεια τους εξευτέλισε και τους εξευτελίζει όλους αυτούς με την πιο αιχμηρή σάτιρα που γίνεται αυτόν τον καιρό στην Ελλάδα (τι Λαζόπολος και μαλακίες…):

Έλληνες! Το Καθήκον μας καλεί! Ήγγικεν η ώρα να πολεμήσομε υπέρ βωμών και εστιών! Ήγγικεν η ώρα το αίμα να βάψει κόκκινα τα νεκρά κορμιά των απίστων! Με τον Μέγα Αλέξανδρο στρατηγό και τον Παναγιώτατο Μητροπολίτη Άνθιμο πνευματικό οδηγό, να πάρουμε τα Σκόπια, να πάρουμε την Πόλη και την Αγιά Σοφιά, να πάρουμε το Βουκουρέστι, να πάρουμε τη Βαρσοβία, να πάρουμε το Άμστερνταμ! Η Μακεδονία είναι Ελληνική! Όλος ο Πλανήτης είναι Ελληνικός! Νυν υπέρ πάντων ο αγών!

Ο πόλεμος είναι μια ευγενική προσφορά της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης

(άλλο να το δεις, κι άλλο να το διαβάσεις)

(Αλήθεια, φαντάζεστε τι είχε να γίνει αν ζούσε ακόμα ο Χριστόδουλος και ήταν ακμαίος και δυνατός όπως το 2000;)

Ο Μίκης κλείνει την επιστολή του λέγοντας,

Οφείλουμε να περάσουμε και από αυτή τη νέα δοκιμασία με το κεφάλι ψηλά. Μπορεί να υποφέρουμε, όμως το ζητούμενο για μας είναι να παραμείνουμε Έλληνες και θα παραμείνουμε Έλληνες αν δεν ξεχνάμε από πόσες δοκιμασίες περάσαμε ως τώρα, όμως στο τέλος πάντα βγήκαμε νικητές. Το ίδιο θα συμβεί και στο μέλλον.

έτσι ώστε στο μέλλον να θρηνήσουμε κι άλλες χαμένες πατρίδες…

Υ.Γ. Διαβάστε επίσης μια άλλη κριτική, από μια άλλη σκοπιά.

Υ.Υ.Γ. Η επιστολή Μίκη στον Ελεύθερο Τύπο, εδώ.

buzz it!

Advertisements

Written by daskalakos

28 Φεβρουαρίου 2008 στις 1:25 μμ

27 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. Από τις αρχές της δεκαετίας του 90 λέγαμε ότι ο Μίκης είναι θεός σε ό,τι αφορά τα της μουσικής και του υποκλινόμαστε όλοι, αλλά σε θέματα πολιτικής… ας μην το σχολιάσουμε… Ο παλιός «Λαμπράκης», που είπε το «Καραμανλής ή Τανκς» το 74, ψιλο-υποστήριζε ΠΑΣΟΚ το 77 (τον θυμάμαι παιδί σε συναυλία στο Άλσος της Νέας Σμύρνης σε μία Γιορτή Νεολαίας), ξαναγύρισε στο ΚΚΕ, βρέθηκε υπουργός της Ν.Δ., νομίζω ότι δεν έχει περάσει από ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ (δεν πρόλαβε;), ε… το ΛΑΟΣ του έχει μείνει, γιατί να μην πάει και από εκεί… Θαρρώ ότι απλά η ηλικία σου είναι που σε ξαφνιάζει με αυτά που λέει και σε συγχίζει…

    Άλλωστε στη σχολή υπήρχε άτομο που είχε κάνει παρόμοιες μετακινήσεις «ιδεολογίας» και φοιτητικών παρατάξεων μέσα σε διάστημα 2 ετών και απέκτησε το παρατσούκλι: «Ο Μίκης της Πληροφορικής» 🙂

    Anya

    29 Φεβρουαρίου 2008 at 8:38 πμ

  2. Και κάτι ακόμα από τη σημερινή Καθημερινή
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_100103_29/02/2008_261149

    MONIMEΣ ΣTHΛEΣ Hμερομηνία δημοσίευσης: 29-02-08
    Ορθιοι, όχι συντρίμμια

    Του Νικου Γ. Ξυδακη

    Η δημόσια επιστολογραφία του Μίκη Θεοδωράκη τον τελευταίο καιρό είναι αξιοσχολίαστη ποικιλοτρόπως. Κατ’ αρχάς εντυπωσιάζει ο τρόπος που επιλέγει για να κοινοποιήσει τις απόψεις του σε ό,τι απασχολεί την κοινή γνώμη: τις σκέψεις του και τα διαγγέλματά του ο εκλεκτός μουσικοσυνθέτης τα απευθύνει σε τηλεοπτικές εκπομπές υψηλής τηλεθέασης. Τις προάλλες, λ.χ., στη φούντωση των «ζαχοπουλικών» απηύθυνε επιστολή του στον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο («αγαπητέ Μάκη» κ.λπ.) με παράπονα για την επιχορήγηση της ορχήστρας του. Προχθές πάλι, για το κάπως σοβαρότερο θέμα της ονομασίας των Σκοπίων, απηύθυνε σχετική επιστολή-διάγγελμα στον Λάκη Λαζόπουλο, στο καυτό πράιμ-τάιμ μιας σατιρικής τηλεοπτικής εκπομπής.

    Είναι προφανές ότι ο δημοφιλής συνθέτης ξέρει πού κατασκηνώνουν τα μεγάλα ακροατήρια, οι μάζες, τα πλήθη. Ξέρει επίσης πώς να αναμιγνύει το εθνικό με το ωφέλιμο, το γενικό με το ατομικό. Και είναι προφανές ότι θεωρεί καθήκον του να λέει την εκάστοτε γνώμη για τα μείζονα θέματα, εθνικά και κοινωνικά.

    Θεμιτό. Και αποδεκτό ώς ένα βαθμό. Ωστόσο, από ένα ιστορικό πρόσωπο, όπως ο Μίκης Θεοδωράκης, θα περιμέναμε λίγο βαθύτερη κατανόηση της συγκυρίας και λίγη παραπάνω αίσθηση του ιστορικού διακυβεύματος. Οι προτροπές «ας κλείσουμε λοιπόν τα σύνορα» και «αφού το παιχνίδι είναι έτσι κι αλλιώς χαμένο, τότε ας πέσουμε με το κεφάλι ψηλά», «να είμαστε τουλάχιστον ωραίοι, περήφανοι και χαρούμενοι» δεν βοηθούν κανέναν, ούτε πρακτικά ούτε ψυχικά. Καμιά εθνική υπόθεση δεν κερδίζεται με ηρωικές πτώσεις, με τον αυτοχειριασμό του «μόνου κι έντιμου»· μετά την πτώση, γράφεται μόνο το τέλος, αλλά υπάρχει τέλος στην Ιστορία; Αντιθέτως, η επιμονή, το πείσμα, η σκληρή διαπραγμάτευση, το να μένεις όρθιος και να αντιστέκεσαι, κάπου οδηγούν: επιζείς και ελπίζεις, προχωράς.

    Η καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία του προσφιλούς Μίκη προφανώς τον οδηγεί σε μια συναισθηματική, δραματική προσέγγιση καταστάσεων, οι οποίες, ωστόσο, απαιτούν ψυχρό αίμα και ένστικτο θηρευτή, όχι στάση ηρωικού θύματος. Ας ξανασκεφτεί: δεν καλείς έναν λαό να πέσει υπερήφανος· τον καλείς να μείνει όρθιος και υπερήφανος, γιατί μετά την πτώση μένουν μόνο συντρίμμια. Και καλείς τους ηγέτες να μείνουν όρθιοι, αυτοί κυρίως να πράξουν με υπερηφάνεια και ιστορική ευθύνη.

    Anya

    29 Φεβρουαρίου 2008 at 9:50 πμ

  3. Συμφωνώ απόλυτα.
    Οχι μόνο να μην αντιδράσουμε στα σχέδια της «μακεδονίας»,αλλά θα έλεγα να την στηρίξουμε ακόμα περισότερο.
    Θα πορούσαμε για παράδειγμα να της χαρίσουμε την ιστορία μας ή την πολιτιστική κληρονμιά μας.
    Αν θέλουν ακόμα και την γλώσσα μας.
    Αφού ντρέπονται τόσο που είναι Σλάβοι και θέλουν να κλέψουν μια εθνικότητα που δεν τους ανήκει,ας τους την κάνουμε δώρο.
    Οσον αφορά τους μουσουλμάνους της Θράκης,εγώ προτείνω να τους κηρύξουμε αυτόνομη περιοχή από τώρα.
    Αφού έτσι κι αλλοιώς θα συμβεί κάποια στιγμή κι όπως λές εμείς φταίμε,ας επανορθώσουμε εδώ και τώρα.
    Ας ξεπουλήσουμε τα πάντα,αρκεί να μην μας πούν εθνικιστές.
    Τι ντροπή Θεέ μου.
    Ακου εθνικιστές.
    Οχι βεβαι,απαγορεύεται στους Εληνες να υπερασπιζονται τα ιερά και όσια της φυλής τους.
    Μόνο οι άλλοι μπορούν.
    Οι Τούρκοι,οι Αλβανοί,οι Σκοπιανοί,οι Κοσοβάροι,οι Βούλγαροι.
    Βλέπεις όλοι αυτοί οι κακομοίρηδες δεν έχουν ακόμα καταλάβει πόσο μπανάλ θεωρείται να είσαι εθνικιστής.
    Α ρε κακόμοιρα ψυχοπαίδια της Νέας Τάξης.
    Αν οι Ελληνες ήταν σαν εσάς,ακόμα τον Τούρκο θα προσκυνάγαμε.
    Εσείς βέβαια δεν θα είχατε και μεγάλο πρόβλημα.
    Ισως θα σας άρεσε κιόλας ο ρόλος του γιουσουφακίου.
    Ισως είστε τοσο εθισμένοι στο…οθωμανικό δίκαιο που δεν μπορείτε να το αποφύγετε.
    Ισως τελικά το έχετε στο..αίμα σας.

    THEODORE

    29 Φεβρουαρίου 2008 at 11:30 μμ

  4. @THEODORE

    Από την Πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα!

    Ή αλλιώς, άλλα σου λεν τα μάτια σου, και άλλα η καρδιά σου!

    daskalakos

    1 Μαρτίου 2008 at 10:09 πμ

  5. daskalakos

    1 Μαρτίου 2008 at 10:19 πμ

  6. @Daskalakos
    Το ότι οι απόψεις που πρεσβεύεις ήταν,είναι και θα είναι μιά θλιβερή μειοψηφία στην χώρα μας,είναι η καλύτερη απάντηση στο δήθεν ειρωνικό υφάκι σου.

    THEODORE

    1 Μαρτίου 2008 at 10:37 πμ

  7. @ THEODORE
    Δεν είναι δήθεν, αυθεντικά ειρωνικό είναι!!!

    Αλλά από κει και πέρα, για να σοβαρευτούμε, αν εσύ δεν καταλαβαίνεις γρι απ’ αυτά που γράφω, τα διαστρεβλώνεις και καταλαβαίνεις ό,τι θέλεις, μη κατηγορείς εμένα!

    Είμαι Μακεδόνας πάππου προς πάππο. Ζω κι εργάζομαι στη Μακεδονία. Αν, ο μη γένοιτο, τα πράγματα γίνουν όπως εσύ κι οι όμοιοί σου θα ήθελες να γίνουν, στον δικό μου τόπο θ’ αρχίσουν οι εθνοκαθάρσεις, στη δική μου αυλή θα σκάβουν για να κάνουν μαζικούς τάφους. Αν τα πράγματα εξελιχθούν όπως εσύ κι οι όμοιοί σου θα ήθελες, το δικό μου σπίτι θα βομβαρδίσουν, εγώ θα πρέπει να πάρω τα όπλα, εγώ θα πρέπει να πολεμήσω, εγώ να χύσω το αίμα μου για τον τόπο που αγαπάω. Οπότε τζάμπα μαγκιές και φτηνούς πατριωτισμούς σε κανέναν άλλον, όχι εδώ!

    Μέχρι τότε, κούφια νά ‘ναι η ώρα, διάβασε και τίποτ’ άλλο

    daskalakos

    1 Μαρτίου 2008 at 11:22 πμ

  8. Φίλε μου μην ξεχνάς κάτι βασικό.
    Οι Μακεδονομάχοι (και μιλώ για τους αυθεντικούς),όχι τους δήθεν,προέρχονταν απ’όλη την Ελλάδα,όχι μόνο από την Μακεδονία.
    Αλλά επειδή ξέφυγες λίγο,ποιός σου μίλησε για μαζικούς τάφους και εθνοκαθάρσεις?
    Ποιός μίλησε για βομβαρδισμούς,όπλα και λοιπά;
    Τι παραλήρημα είναι αυτό;
    Πιστεύεις στ’αλήθεια ότι αν αρνηθούμε να γίνουμε μαριονέτες των Αμερικανών στα Βαλκάνια,θα μας βομβαρδίσουν;
    Φίλτατε οι άνθρωποι και οι λαοί που δεν φοβούνται πεθαίνουν μια φορά.
    Οι υπόλοιποι πεθαίνουν κάθε μέρα.

    THEODORE

    1 Μαρτίου 2008 at 6:03 μμ

  9. @ THEODORE
    Διακρίνω έναν θαυμασμό στον UCK (αλβανικός εθνικισμός) και στους Γκρίζους Λύκους; Ή είναι εντύπωση μου;

    Μου θυμίζεις κάποιους καραβανάδες στο στρατό (μεγάλες ντακότες και πάντα τουρκοφάγοι) οι οποίοι αν και τουρκοφάγοι έβλεπαν με λαγνεία το τουρκικό στρατιωτικό κατεστημένο και πολύ θα ήθελαν να ισχύει και εδώ.

    Είναι επιλογή σου να ταυτίζεσαι και να μιμείσαι Γκρίζους Λύκους και UCK.

    Απλά για να τελειώνει κάποτε αυτήν η μαλακία με τον πατριωτισμό και τα μιάσματα.

    Τι κάνει εσένα (τον Άδωνη, τον Πλεύρη, τον Μίκη και τον κάθε Μίκη) πατριώτη και όποιον άλλον διαφωνεί μαζί σου μειοδότη;

    Το πρόβλημα δεν είναι ο πατριωτισμός σας ή ο εθνικισμός σας, το πρόβλημα είναι ότι ΕΙΣΤΕ ΦΑΣΙΣΤΕΣ, και δεν ανέχεστε καμιά διαφορετική άποψη, και ότι θέλετε να καπελώνετε τα πάντα γιατί νομίζετε ότι είστε σπουδαίοι και ψάχνετε για ρόλο.

    Με κάποιους τέτοιους ΜΑΛΑΚΕΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ (δήθεν πατριώτες) σαν εσάς, σαν τον Γρίβα και σαν τον Τάσο Παπαδόπουλο μπλέξατε και φτάσαμε στην κατοχή της μισής Κύπρου, στον Αφελληνισμό της Πόλης και στην συνέχιση του εποικισμού στην κατεχόμενη Κύπρο.

    Λοιπόν οι μαλακίες για γιουσουφάκια και μιάσματα κομμένες.

    Αν θες να το παίζεις πατριώτης να πας στον Άνθιμο και στο Ψωμι-Αδη να κάνεις το κομμάτι σου.

    Δεν είστε μόνο εσείς σε αυτήν την χώρα, είμαστε και εμείς.

    Πως εξάγεις το συμπέρασμα ότι είστε πλειοψηφία δεν μπορώ να καταλάβω;

    Ο μόνος τρόπος που μπορώ να φανταστώ είναι από τα αποτελέσματα των εκλογών του Ψωμι-Αδη.

    Αλλά και μειονότητα να είμαστε έχουμε δικαίωμα να μιλάμε, αλλά ξέχασα, είναι άλλες οι απόψεις σου για τα δικαιώματα τον μειονοτήτων

    Καληνύχτα Πατριώτες.

    Τα Σκόπια τα αναγνωρίζουν καμία 100 και βάλε Κράτη με το όνομα Μακεδονία (σκέτο) και το ίδιο θα συμβεί και με την Κατεχόμενη Κύπρο με τις μαλακίες του Τάσου Παπαδόπουλου (οι Κύπριοι το κατάλαβαν έστω και αργά).

    Υλοποιούν αυτό που λέγαμε και ζητούσαμε και εμείς, ότι το πρόβλημα με τα Σκόπια δεν είναι διμερές αλλά της Διεθνούς Κοινότητας (η οποία είχε κάτι ζόρια πως θα ονομαστεί το κρατίδιο…).

    Ε, λοιπόν, η Διεθνής Κοινότητα αποφασίζει.

    ΠΑΡΤΕ ΤΑ ΒΕΤΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΜΑΠΑ.

    Το κακό είναι ότι τα λουζόμαστε και εμείς.

    Υ.Γ. THEODORE Φόρα και εσύ μια μπέρτα ΖΟRRO για να μας σώσεις… και κάνε το Z σε όλους του εθνικούς μειοδότες… ή ένα Ψ

    provocator

    2 Μαρτίου 2008 at 7:24 μμ

  10. @THEODORE

    «Θα μπορούσαμε για παράδειγμα να της χαρίσουμε την ιστορία μας ή την πολιτιστική κληρονομιά μας».

    Ρε φίλε, προσπάθησε να καταλάβεις ότι αυτό το επίπεδο διαλόγου μόνο με ανοησίες μπορεί να συντηρηθεί. Και αυτό ακριβώς θα κάνω.
    Ποια ακριβώς ιστορία σου θα μπορούσες να χαρίσεις και από πότε ξεκινάει αυτή? Γιατί αν ξεκινάει από το 338 π.Χ. αλλάζουνε τα πράγματα.
    Δες εδώ

    Christos

    2 Μαρτίου 2008 at 9:17 μμ

  11. Αντιγράφω από τα Νέα του Σαββατοκύριακου 1-2/3/2008 (η έμφαση δική μου):

    Ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με λουλούδια. Και ο δρόμος για τον παραλογισμό είναι, συνήθως, στρωμένος με τις πιο ευλογοφανείς λογικές κατασκευές.

    ΣΤΟ Κόσοβο για παράδειγμα. Σύμφωνα με την τρέχουσα φιλολογία των τηλεοπτικών μας στρατηγών, βρισκόμαστε μπροστά σε μια τεράστια αμερικανο-αλβανική συνωμοσία. Και οι μεν Αλβανοί είναι σαφές ότι επιδιώκουν τη «μεγάλη Αλβανία». Οι ΗΠΑ όμως;

    ΕΔΩ οι εκδοχές είναι πολλές. Μια από τις πιο διαδεδομένες είναι το περίφημο μουσουλμανικό τόξο. Το είδαμε όλοι επί της οθόνης με διάσπαρτα κόκκινα στίγματα στα βόρεια σύνορά μας. Αυτό λοιπόν το τόξο θέλουν να ενισχύσουν με την ανεξαρτητοποίηση του Κοσόβου.

    ΤΩΡΑ γιατί οι Αμερικανοί, που έχουν βρει τον μπελά τους με την ισλαμική τρομοκρατία, θέλουν να ενισχύσουν μουσουλμανικούς θύλακες στα Βαλκάνια είναι άλλο ερώτημα.

    ΤΟ οποίο ασφαλώς μπορεί εύκολα να απαντηθεί. Θέλουν να πνίξουν σε πρώτη φάση τη Σερβία, το αγκάθι τους στα Βαλκάνια, και μετά ποιος ξέρει, μπορεί να έχει σειρά η Ελλάδα.

    ΕΡΜΗΝΕΙΑ που βέβαια μας πηγαίνει στο επόμενο ερώτημα: τι ζόρι τραβάνε με τη Σερβία; Ποια συμφέροντά τους διακυβεύονται; Φυσικά πρόκειται για ρητορική ερώτηση. Γιατί παραγνωρίζουμε- εξηγούν- την τεράστια στρατηγική σημασία των αγωγών. Είδαμε τι πιέσεις ασκούν στην Ελλάδα για έναν τόσο δα μικρό αγωγό από το Μπουργκάς.

    ΣΩΣΤΟ και λογικό. Αν είναι όμως και αληθινό, τότε γιατί οι ΗΠΑ έχουν τόσο στενές και φιλικές σχέσεις με τη Βουλγαρία; Στο κάτω κάτω αυτή είναι η χώρα- κλειδί που επιδιώκει με κάθε τρόπο να περάσει από το έδαφός της ο ρωσικός αγωγός.

    ΦΑΥΛΟΣ κύκλος δηλαδή, που μας γυρνά ξανά στην αρχή. Ας δούμε λοιπόν το εναλλακτικό σενάριο. Σύμφωνα με το οποίο στόχος των Αμερικανών είναι μικρά και γι΄ αυτό εξαρτημένα προτεκτοράτα: η βαλκανιοποίηση των Βαλκανίων, ώστε να μπορούν να αποσταθεροποιούν κατά βούληση την περιοχή.

    ΑΔΥΝΑΤΟ σενάριο είναι αλήθεια. Με τόσα στα μπατζάκια τους το μόνο που λείπει από τις ΗΠΑ είναι ένας ακόμα πυρήνας ταραχών. Αφήστε που έτσι θα πρέπει να ξεχάσουμε τη «μεγάλη Αλβανία». Και βέβαια αποτελεί βαρύ ερωτηματικό γιατί τα αδέλφια μας οι Σέρβοι πριμοδότησαν αυτή την πολιτική σπεύδοντας να αναγνωρίσουν τα Σκόπια ως Μακεδονία.

    ΜΕ τούτα και με κείνα το μόνο που μας μένει είναι ίσως η αμφιβολία. Μπροστά στις βεβαιότητες των τηλεστρατηγών, είναι η πιο υγιής αντίδραση.

    ΟΣΟ για το τι πραγματικά συνέβη και ωσότου υπάρξει κάποια άλλη πιο πειστική εκδοχή, η απλούστερη μπορεί να είναι και η καλύτερη. Οι Σέρβοι έβγαλαν μόνοι τους τα μάτια τους και οδήγησαν στην ανεξαρτητοποίηση του Κοσόβου με την πολιτική της εθνοκάθαρσης του Μιλόσεβιτς. Δυστυχώς.

    daskalakos

    3 Μαρτίου 2008 at 12:42 πμ

  12. @ THEODORE

    Από προηγούμενα σχόλιά σου και απ’ το ίδιο σου το blog, οι φασιστικές κι εθνικιστικές σου απόψεις είναι από καιρό γνωστές. Νόμιζα αφελώς ότι υποκείμενα σα και του λόγου σου κρύβονταν μόνο στις τάξεις της Νέας Δημοκρατίας, μέχρι που ήρθε ο Καρατζαφέρης να σας βγάλει στο φως. Προφανώς έκανα λάθος.

    Δυστυχώς ή ευτυχώς, το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού είναι οικουμενικό. Χάρη σ’ αυτό το δικαίωμα εσύ αυτοαποκαλείσαι πασόκος. Στο blog σου όμως, γράφεις για «πατριώτες σοσιαλιστές», ενώ λίγο πιο πάνω, εδώ στο δικό μας blog, δήλωσες εμμέσως πλην σαφώς ότι όχι μόνο δεν έχεις πρόβλημα, αλλά θα ήσουν και υπερήφανος να σ’ αποκαλέσει κάποιος εθνικιστή.

    Ευτυχώς, η τελευταία φορά που ταλαιπώρησαν οι Εθνικοσοσιαλιστές την Ευρώπη και τον Κόσμο ήταν στη δεκαετία του 1940.

    Εύχομαι κι ελπίζω να μη χρειαστεί να αιματοκυλιστούν τα Βαλκάνια και πάλι για να σας ξεφορτωθούμε εντελώς και τελείως.

    Υ.Γ. Μη ξεχάσεις να μας στείλεις χαιρετίσματα απ’ το συλλαλητήριο του ΛΑ.Ο.Σ. και τη λαοσύναξη του Άνθιμου στη Θεσσαλονίκη. Τα γιουσουφάκια της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΚΕ, δε θα κατεβούν σε κανένα συλλαλητήριο, και σε καμιά λαοσύναξη…

    daskalakos

    3 Μαρτίου 2008 at 12:58 πμ

  13. Διαβάστε επίσης:

    http://dimitrisdoctor.blogspot.com/2008/02/blog-post_29.html

    και

    http://www.ndimou.gr/newsarticle_gr.asp?news_id=252

    Σαν πολλά γιουσουφάκια δε μαζευτήκαμε; 😉

    daskalakos

    3 Μαρτίου 2008 at 8:30 πμ

  14. Θλίβομαι διότι ένας τόσο μεγάλος και αγαπημένος συνθέτης, παγκοσμίου φήμης, τώρα στα στερνά του (ακολούθησε κι άλλη επιστολή, στον Ελεύθερο Τύπο) καταφέρνει να αυτοεξευτελίζεται και να γράφει τόσο γραφικά και να βλέπουμε κάθε λογής ακροδεξιούς να τον παραθέτουν υπερήφανα…

    Όσο γι’αυτά που προτείνει, δηλαδή το κλείσιμο των συνόρων και στην ουσία την έξοδο της χώρας από ΝΑΤΟ, Ε.Ε. που εδώ και χρόνια λέει, αυτό το έχει κάνει τον τελευταίο αιώνα ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΧΩΡΑ: Η Αλβανία.

    Η Αλβανία η οποία έκανε ό,τι ακριβώς ζητάει ο Μίκης από εμάς: έφυγε από το ανατολικό μπλοκ, πήγε με την Κίνα, έφυγε κι από αυτήν και έμεινε ΜΟΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΗ από όλο τον κόσμο.
    Αυτοπεριχαρακώθηκε και δραπέτευσε από την πραγματικότητα.
    Το αν κέρδισε ή όχι είναι πασιφανές.
    Σήμερα αποτελεί μακράν την πιο καθυστερημένη και πιο φτωχή χώρα στην Ευρώπη, και στην ουσία είναι μια τριτοκοσμική χώρα στην πιο πλούσια Ήπειρο της Γης…

    Το κακό δεν είναι αυτό που λέει ή γράφει ο Θεοδωράκης ή ο οποιοσδήποτε.
    Το κακό είναι ότι η συντριπτική πλειονότητα των ελλήνων έχει πλέον αφεθεί έρμαιο του κάθε λαϊκιστή και τέτοιες κρίσεις της «πάνε» και της αρέσουνε.

    doctor

    doctor

    3 Μαρτίου 2008 at 9:49 πμ

  15. Αγαπητέ και σώφρονα doctor,

    Όταν κάποιος ακολουθεί επιρροές και διανοητικές μορφές που είναι πέρα από τον έλεγχό του, διότι περιέχουν λάθη, λανθασμένα στοιχεία, γενικεύσεις, και άλλα πολλά… ΤΙ να περιμένουμε σαν αποτέλεσμα; Ο Καημένος ο Μίκης μέχρι χθες ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ καν ότι το Κρυφό Σχολειό ήταν μύθος και ότι δεν υπήρξε ποτέ το περίφημο περιστατικό με το λάβαρο στην Αγία Λάβρα…

    ΕΛΕΟΣ… επειδή ακολουθεί λανθασμένες σκέψεις κανείς, και τόσα άλλα που αναλύθηκαν με λογική αδυσώπητη ως λάθη, επειδή είναι ΠΕΛΑΤΗΣ ιδεών που περιέχουν βουνά από λάθη, δεν σημαίνει ότι μέσα του είναι ίδιος με τους ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ αυτών των λαθών. Ο κάθε γέρων σε καφενείο μπορεί να πει πολύ χειρότερα και να παραμείνει αγαπητός. ΔΕΝ τον παίρνει όμως μαζί του ο κάθε δημοσιογράφος να τον στείλει σεργιάνι στα κανάλια και στον Τύπο… ΔΕΝ έχει τη δυνατότητα γι’ αυτό έτσι κι αλλιώς…

    Ακολουθώνταςο Μίκης τις λανθασμένες διαδρομές του Νου που του ενστάλαξαν ΑΛΛΟΙ, χρόνια και χρόνια, απλώς πέφτει θύμα των εχθρών του, εκείνων που δεν του συγχώρησαν ποτέ τους αγώνες του, την επιστολή του κατά του Δικτύου 21, την άδολη ανησυχία του για τα ανθρώπινα δικαιώματα, κ.ο.κ.

    Είναι σαν να πατάει κανείς με τον υποκόπανο τουφεκιού ένα γέρο κρατούμενο στο Γκουαντανάμο και να τον λυώνει, αυτή η ανελέητη, αμείλικτη κριτική, λες και η δαιμονοποίηση του Μίκη είναι φάρμακο για τις αρρώστειες του γένους. ΤΡΙΧΕΣ είναι, σε σχεδόν όλα δίκιο έχει, αλλά ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΤΙΠΟΤΕ νέο, δεν προσφέρει τίποτε θετικό. Διαχρονικά πρέπει να δείτε τον άνθρωπο, όχι ΠΩΣ τον κάνανε να σκέφτεται…

    ΕΛΕΟΣ, δόκτωρ…

    omadeon

    3 Μαρτίου 2008 at 10:17 πμ

  16. @omadeon

    ΤΡΙΧΕΣ είναι, σε σχεδόν όλα δίκιο έχει, αλλά ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΤΙΠΟΤΕ νέο, δεν προσφέρει τίποτε θετικό. Διαχρονικά πρέπει να δείτε τον άνθρωπο, όχι ΠΩΣ τον κάνανε να σκέφτεται…

    Λυπάμαι, αλλά θα διαφωνήσω. Πρώτ’ απ’ όλα, σε τι ακριβώς έχει δίκιο; Σ’ αυτά που φοβάται ή σ’ αυτά που προτείνει; Τα ερωτήματα που θέτουν τόσο γλαφυρά στο κεντρικό τους άρθρο Τα Νέα, αλλά και τα ερωτήματα που θέτω κι εγώ παραπάνω, δεν έχουν μέχρι τώρα μια λογική απάντηση. Συνωμοσιολογίας το ανάγνωσμα είναι, τα ίδια φληναφήματα που ακούγαμε και παλιότερα περί Έθνους Ανάδελφου.

    Αλλά έστω ότι είναι ένας γέρων που τό ‘χει χάσει. Κι όπως τη μακαρίτισσα τη γιαγιά μου δεν πρέπει να την κρίνω πώς ήταν όταν την αποβλάκωσε η ασθένεια, αλλά όπως τη θυμόμουνα μικρός, έτσι να δεχτώ ότι τον Μίκη πρέπει να τον κρίνουμε συνολικά.

    Κρίνοντάς τον συνολικά, νομίζω ότι τό ‘χει χάσει από καιρό. Αυτή είναι η πικρή αλήθεια…

    Το αδιαμφισβήτητο για μένα αυτό γεγονός, όμως, δεν είναι κοινός τόπος. Για πολλούς, για πάρα πολλούς, ο Μίκης παραμένει ο μέγιστος Μίκης του αντιδικτατορικού αγώνα. Όταν μιλάει, μιλάει ως Μίκης, όχι ως γέρων με άνοια.

    Τα λεγόμενά μου δεν έχουν παραπάνω κύρος εδώ, από τα δικά σου ή οποιουδήποτε άλλου. Το μόνο κύρος που έχουν είναι το κύρος που τους δίνει η όποια λογική τους βάση, τα επιχειρήματά μου. Όταν όμως, απευθύνομαι στους 16χρονους και 17χρονους μαθητές μου, τότε έχω το κύρος της έδρας! Μπορεί να λέω ανοησίες, αλλά οι μαθητές, επειδή έχουν μάθει ν’ ακούν και να σέβονται τον καθηγητή τους, θα ντύσουν τα λόγια μου με το αυξημένο κύρος του καθηγητή.

    Έτσι κι ο Μίκης. Πέρα δηλαδή, απ’ το παράλογο των λόγων του, είμαστε υποχρεωμένοι ν’ αποδομήσουμε ως ένα σημείο τον Μίκη-σύμβολο, τον Μίκη-θρύλο, ώστε να διαβάσουμε και ν’ ακούσουμε ψύχραιμα τα λεγόμενά του, και να τ’ αξιολογήσουμε γι’ αυτά ακριβώς που είναι: ανοησίες!

    daskalakos

    3 Μαρτίου 2008 at 2:05 μμ

  17. Δεν θα διαφωνήσω σε πολλά που λές. Για μένα πάντως ο Μίκης ΔΕΝ «τα έχει χάσει», δεν είναι θέμα ψυχικής υγείας αλλά επιρροών και δικών του αποφάσεων να πιστέψει κάποιους που… ΑΝ είχε τη ζωντάνια που είχε κάποτε, θα τους πέταγε έξω από το νου του.

    Το θέμα περιπλέκεται (ιδίως για μένα) επειδή γνωρίζω την ΠΟΛΥ μεγάλη απόσταση ανάμεσα στις δηλώσεις του Μίκη δημόσια, και τον ηπιότατο, παραδόξως ΚΑΙ ανοιχτόμυαλο καθημερινό εαυτό του, πρόθυμο να ακούσει ΚΑΘΕ αντίρρηση, γεμάτο αυτοκριτική και ισορροπία. Ειλικρινά πιστεύω ότι μερικές φορές «τα παίρνει στο κρανίο» και βγαίνει δημόσια να πει ακριβώς τα αντίθετα από εκείνα που θα έλεγε υπό κανονικές συνθήκες, σε διάλογο.

    ΟΧΙ, ο Μίκης ΔΕΝ «το έχει χάσει» (αν με αυτό εννοούμε το νου του) αλλά έχει ΧΑΣΕΙ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ και έχει κερδίσει ΛΑΘΟΣ επιρροές. Στα περισσότερα υπόλοιπα που λες δεν διαφωνώ, αλλά με τη διευκρίνιση ότι η αμείλικτη ανάλυση λεχθέντων στην εποχή μας πρέπει απαραίτητα να γίνει ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από το πρόσωπο που τα εκφράζει.

    Οταν ο Χ πιστεύει το ιδεολόγημα Ψ, πρέπει να αναλυθεί και να υποστεί κριτική το Ψ, όχι το… μυαλό του Χ ή ο χαρακτήρας του. Από αυτή την άποψη ζούμε σε ΠΟΛΥ ανώριμη κοινωνία, μια κοινωνία που ζει με ινδάλματα αναλλοίωτα στο χρόνο, που κρέμεται από τα χείλη τους, που εξιδανικεύει και ταυτόχρονα κατακρημνίζει αυτά τα ινδάλματα.

    Οταν είπα ότι υπάρχει κάτι αληθινό σε όσα είπε, αναφερόμουν στην επιθετική πολιτική της κλίκας που κυριαρχεί στην ηγεσία της Υπερδύναμης. Δεν νομίζω να διαφωνείς ότι το Γκουαντανάμο είναι ΠΡΟΣΦΑΤΗ σκλήρυνση, ότι μετά την 11η Σεπτεμβρίου πολλά χειροτέρεψαν, ο κόσμος όλος έγινε ΠΟΛΥ πιο παρανοϊκός, ο ιμπεριαλισμός στυγνότερος, αλλά ΟΧΙ με τους απλοϊκούς τρόπους που ΠΙΣΤΕΨΕ και ο Μίκης, ΟΧΙ με όλα εκείνα που εύστοχα αναλύθηκαν ήδη.

    Στα περισσότερα είχε λάθος. ΟΙ καλές προθέσεις είναι και δρόμος για την Κόλαση. Για μένα πάντως, η υπέρμετρη προβολή των λαθών του έχει και το αποτέλεσμα εξουδετέρωσης του παλιού καλού εαυτού του, που δεν συμφέρει πολλούς κύκλους του σημερινού κατεστημένου.

    Δηλαδή στόχος είναι η κατακρήμνιση του συνολικού έργου του Μίκη, τόσο του μουσικού όσο και του πολιτικού, από εκείνους που… τρίβουν τα χέρια τους από τα σημερινά λάθη του. Εμείς σαφώς δεν τρίβουμε τα χέρια, λυπούμαστε και συνεχίζουμε…

    omadeon

    3 Μαρτίου 2008 at 3:23 μμ

  18. Υ.Γ.
    Για το φαινόμενο, ιδού η δική μου περίληψη-ιστορικό.

    1) Το συνολικό έργο του Μίκη Θεοδωράκη είναι ανατρεπτικό.
    2) Ο διαρκής βομβαρδισμός του από επιρροές τα τελευταία χρόνια τον έκαναν να πιστέψει λανθασμένα ιδεολογήματα.
    3) ΑΜΕΤΡΗΤΕΣ επιστολές του Μίκη υπέρ ανθρώπινων δικαιωμάτων (κλπ) δεν έφτασαν ποτέ στα ΜΜΕ. Το ξέρω γιατί μου τις έστελνε η γραμματέας του ΚΑΤ’ ΙΔΙΑΝ. Με αυτές τις επιστολές κανείς δεν θα διαφωνούσε, ίσα-ίσα θα έλεγε “Χαρά στο κουράγιο του Μίκη που ακόμη και τώρα, αγωνίζεται ανιδιοτελώς ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ συμφέρον υπέρ των διωκόμενων παντού στον κόσμο.
    4) Ξαφνικά, ο Μίκης τα “παίρνει στο κρανίο” και στέλνει δημόσια μηνύματα υπερ-πατριωτικά (και όσα αναλύθηκαν εδώ).
    5) ΑΥΤΑ τα μηνύματα προβάλλονται και συζητιώνται, αφήνοντας όλα τα άλλα στην άκρη, έτσι ώστε να γίνει η επιθυμητή εξουδετέρωσή του (ΚΑΙ αναδρομικά μάλιστα) σαν αυθεντική προοδευτική φωνή.
    6) Οι εξιδανικεύσεις και οι μύθοι, η άκριτη προσωπολατρεία, και λοιπά, εντείνουν το πρόβλημα. Η δαιμονοποίηση του Μίκη περνάει στη συλλογική συνείδηση.
    7) Το κατεστημένο ΔΕΝ ενδιαφέρεται για το Μίκη, αλλά για να διαφύγει της κριτικής (π.χ. για παραβιάσεις ανθρώπινων δικαιωμάτων, που ΟΛΑ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ του Μίκη ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΝ στα ΜΜΕ).

    Οπερ έδει δείξαι. ΚΑΙ μέσα του ΚΑΙ απ’ έξω του, εξουδετερώνεται ως προς τα θετικά μηνύματα και μπαίνει ο ΙΔΙΟΣ μέσα στο στόχαστρο λόγω των αρνητικών και λαθεμένων…

    Υ.Γ.2
    ΚΑΚΩΣ ο Μίκης Θεοδωράκης ανακατεύτηκε με θέματα που αφορούν “πατριωτισμό” και το “ιδεολόγημα του πολιορκημένου φρουρίου” (που ήταν αληθινό μοντέλο της πραγματικότητας κάποτε αλλά σήμερα δεν ισχύει σχεδόν καθόλου).

    Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του, σαν άνθρωπος, είναι όμως ΑΛΛΟΥ, είναι ανθρωπιστικό, κατά των βασανιστηρίων (π.χ. η επιστολή του κατά των λιθοβολισμών στο Ιράν ΘΑΦΤΗΚΕ ΕΠΙΜΕΛΩΣ και δεν την ξέρει σχεδόν κανείς, ενώ ήταν σχετικά πρόσφατη).

    ΑΥΤΑ τα μηνύματα είναι όμως τα σημαντικά για να καταλάβει κανείς το ΣΗΜΕΡΙΝΟ ρόλο του, ΟΧΙ τα υπερ-πατριωτικά που έγιναν βάσει επιρροών και δικών του επιλογών πίστης σε ανθρώπους που είναι πιο επιτήδειοι στην προπαγάνδα…

    Υ.Γ.3 Καλά… ΣΟΒΑΡΑ τώρα, πιστέψαμε ότι ο Μίκης υποστηρίζει τους Μουλάδες; ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ γνωστά συμφέροντα να βγει στη φόρα η ΑΜΕΙΛΙΚΤΗ ΚΡΙΤΙΚΗ του ΚΑΙ εναντίον τους!!!!

    Γέρων είναι, ακμαιος και φλογερός, τα βάζει με όλους, αλλά πιο πολύ τα βάζει με ΟΛΕΣ τις αδικίες κατά κρατουμένων στον κόσμο (και μετά “τα παίρνει στο κρανίο” όταν τα διαβήματά του αγνοούνται ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ στα ΜΜΕ).

    Υ.Γ.4 ΜΙΑ ΑΛΛΗ παρανόηση, ΠΟΛΥ σημαντική, κωμική σχεδόν.

    Οταν ο Μίκης θυμώνει για λιθοβολισμούς και βασανιστήρια, στέλνει σχεδόν πάντα ΙΔΙΩΤΙΚΑ e-mail όπου παρακαλάει για Χάρη σε κρατουμένους, ή και στηλιτεύει κόσμια ιθύνοντες. Επειδή όμως κατά βάθος ΔΕΝ θέλει να προβάλλεται σαν φιλάνθρωπος ΟΛΑ αυτά τα γράμματα ΔΕΝ ΤΑ ΣΤΕΛΝΕΙ ΣΥΝΗΘΩΣ στα ΜΜΕ. Σε κάποιες ελάχιστες ιστοσελίδες μόνο προβάλλονται (και όχι όλα). Οταν όμως τον πιάσει το… “πατρικό του” υπέρ Ελλάδος συναίσθημα, στέλνει ΔΗΜΟΣΙΕΣ επιστολές και μπαίνει ο ίδιος στη “φάκα”, εκτίθεται λόγω της ανάγκης του να ακούγεται στα ντόπια θέματά μας…
    (ενώ εκεί δεν έχει να πει τίποτε σωστό, δυστυχώς…)

    ΠΩΣ ξέρω; Για μάντεψε… (διασκευαστής του είμαι)

    Υ.Γ.5 Κρίσιμη καμπή για το Μίκη ήταν πιστεύω η υπόθεση Βασιλάκη. Η πύρινη επιστολή του (7 χρόνια περίπου πριν) κατά του Δίκτυου 21 δείχνει ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ τρόπο σκέψης από εκείνον της επιστολής στο Λαζόπουλο. Επειδή όμως (μάλλον) αισθάνθηκε προδωμένος και μπερδεμένος, με την υπόθεση εκείνη, άρχισε να ΑΚΟΥΕΙ ανθρωπους που είναι οι ΙΔΙΟΙ του Δικτύου 21. Αυτοί είναι Λερναία Υδρα, ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ…

    Αυτό είναι βέβαια ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ μου συμπέρασμα αλλά σκέφτομαι το θέμα του Μίκη χρόνια τώρα… ΔΕΝ μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς. Αν το καλοσκεφτείς daskalakos μπορεί και να ανατριχιάσεις. Η πλύση εγκεφάλου που δέχτηκε ο Μίκης ΔΕΝ είναι ανθρωπίνως δυνατόν να εξουτετερωθεί αν μελετήσεις το θέμα σε βάθος…

    Υ.Γ.6 Και …τελικά αρκετές διεθνείς αναλύσεις επιβεβαιώνουν ότι ο Μίκης σωστά εξεγέρθηκε κατά της ιμπεριαλιστικής πολιτικής στα Βαλκάνια, την παραβιαση της διεθνούς ακεραιότητας συνόρων μέσω της ΠΙΕΣΗΣ για αναγνώριση του Κοσόβου σαν κράτος κλπ.

    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ και δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ φασιστικό, ΟΥΤΕ τρελό, απλά το διατύπωσε με λάθος τρόπο, με βάση το ιδεολόγημα του “πολιορκημένου φρουρίου” ενώ η χώρα μας είναι απλό πιόνι σε μία σκακιέρα και κανείς δεν την επιβουλεύεται ΕΠΕΙΔΗ είναι η Ελλάδα. Απλώς… μπορεί να την πάρουν τα σκάγια αν σταθεί εμπόδιο σε κάποιες πολιτικές…

    Υ.Γ.7 Εκείνο που άρχισε να μας διαφεύγει επίσης είναι ότι ΕΝΑΣ ΒΑΘΜΟΣ παράνοιας είναι “φυσική άμυνα του νου”… Ιδίως αν είναι επίσης ιδεαλιστής και εύπιστος όπως ο Μίκης…

    READ BETWEEN THE LINES…

    omadeon

    3 Μαρτίου 2008 at 3:46 μμ

  19. Αν είναι όπως τα λες, δυο φορές κρίμα… 😦

    Και μια τρίτη για τον Λαζόπουλο, που δείχνει να λατρεύει τον Μίκη. Όταν όμως, βάζει στο ίδιο βήμα τον Μίκη και την Κανέλλη, τότε κάτι δεν πάει καλά. Κι ας κατακεραυνώνει μετά τους εθνικιστές του ΛΑ.Ο.Σ. Υπάρχουν και κόκκινοι εθνικιστές, όχι μόνο μπλε. Διάολε, βγαίνουν σε όλες τις αποχρώσεις!!! 😉

    daskalakos

    3 Μαρτίου 2008 at 3:54 μμ

  20. YΓ.8 Επίσης, θέλω να πω (αν και βλέπετε ότι μόνο 150 σχόλια έγραψα…) ότι είμαι λακωνικός στις μαλ…εεεε,στις μπούρ…εεε,στα πολύ σημαντικά που γράφω για να σας κάνω να ξεφύγετε από το τσιφτεντελιστάν.
    Κι ύστερα ήρθαν οι άντρες με τα άσπρα και με μάζεψαν…

    Ανώνυμος

    3 Μαρτίου 2008 at 4:55 μμ

  21. Είναι της μόδας στο Ελλαδιστάν να μιλάνε για άντρες με άσπρα και για δημιουργούς _πάσης_ φύσεως ότι «το έχασαν».

    Και για το Μίκη το ίδιο στυλ, κατάλευκο! 🙂

    (πάντως όλη αυτή την ώρα διάβαζα διάφορα κείμενα περί Κοσόβου και έφριξα, παρά λίγο να την πατήσω και ο ίδιος και να βγάλω το Μίκη τρελό). Αν οι διαχειριστές του μπλογκ κρίνουν ότι είπα και πέντε μαλακίες παραπάνω ας τις συμπτήξουν σε ΕΝΑ μόνο σχόλιο, δεν έχω πρόβλημα.

    Εμείς ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ με τα λάθη μας, κύριέ μου με τα άσπρα.

    omadeon

    3 Μαρτίου 2008 at 5:02 μμ

  22. τι μας λες….η πολλή δουλειά τρώει τον αφέντη αλλά όχι και τα 150 σχόλια πλήρους ηλιθιότητας με τα οποία τρολλάρεις δεκάδες συζητήσεις.
    τρελόγκα.

    Ανώνυμος

    3 Μαρτίου 2008 at 5:15 μμ

  23. Ανώνυμέ μου ατύχησες,
    1) τα σχόλια δεν είναι 150
    2) σήμερα έχω ρεπό
    3) ΕΤΣΙ είμαι, ΄ή του ύψους ή του βάθους

    Στάχτες και Διαμάντια! 🙂

    Υ.Γ.
    Τι σκληρή δουλειά αλήθεια, να παρακολουθεί κανείς… δεκάδες συζητήσεις ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ για να διαπιστώσει ΑΝ κάποιος που μισεί παίρνει μέρος σε αυτές… (και να κάθεται να γράφει ΚΑΙ τη διεύθυνση του μπλογκ αυτού του “τρελόγκα” στο σχόλιο που τον ξεχέζει)..

    Αποδοτικότερο θα ήταν να… πεις βρε αδελφέ και καμιά κριτική, ΤΟΣΕΣ μαλακίες είπα (κατ’ εσέ) ΑΥΤΟ βρήκες μόνο να πεις, το “άντρες με τα άσπρα”… τσκ, τσκ, τσκ….

    ΑΠΟΨΕΙΣ παρακαλώ, ΑΠΟΨΕΙΣ θέλει και το μπλογκ! 🙂

    omadeon

    3 Μαρτίου 2008 at 5:32 μμ

  24. @ omadeon

    Συγχώνευσα τα σχόλια σε ένα χωρίς όμως, ν’ αλλάξω τίποτα άλλο.

    @ Ανώνυμος

    Σου άλλαξα το ψευδώνυμο διότι αυτό που είχες διαλέξει δεν μπορώ να πω ότι ταίριαζε με την αισθητική μας. Επίσης, επειδή ως site είχες καταχωρήσει το blog του omadeon αντί για κάποιο δικό σου, το έσβησα. Διάλεξε ένα πιο… κομψό ψευδώνυμο, δώσε παραπομπή προς ένα δικό σου blog αν υπάρχει, και σχολίασε ό,τι θες…

    ———————————————————-

    Η συζήτηση ξεστρατίζει. Το πρόβλημα δεν είναι η πνευματική υγεία του Μίκη, το πρόβλημα είναι οι απόψεις που άκουσε η μισή Ελλάδα το βράδυ της περασμένης Τρίτης. Ο THEODORE για παράδειγμα, εκφράστηκε εμμέσως πλην σαφώς, υπέρ των απόψεων Θεοδωράκη. Εγώ, ο provocator, ο Christos, ο doctor και (αν δεν κάνω λάθος) ο omadeon καταγγείλαμε αυτές τις απόψεις ως εθνικιστικές κι επιζήμιες για τη χώρα.

    Θα παρακαλούσα, αν γίνουν επιπλέον σχόλια, να γίνουν επί των απόψεων και όχι επί της ψυχικής υγείας του Μίκη. Σε τελική ανάλυση, οι εκφράσεις «ου γαρ έρχεται μόνον» και «πάει, τό ‘χασε κι ο Μίκης» δεν είναι… ψυχιατρικές εκτιμήσεις, αγανάκτηση κι αποστροφή εκφράζουν γι’ αυτά που έγραψε, και γι’ αυτά που ακούστηκαν την περασμένη Τρίτη.

    Επί της ουσίας λοιπόν… Ειδάλλως να ξέρω, να κλείσω τα σχόλια, ν’ ασχοληθούμε με τίποτ’ άλλο!

    daskalakos

    3 Μαρτίου 2008 at 10:57 μμ

  25. Δεν θα ονόμαζα τις απόψεις του Μίκη εθνικιστικές, απλώς ΠΑΡΑ πολύ πατριωτικές, ενοχλημένες σε τεράστιο βαθμό από διεθνείς εξελίξεις που πολλοί άλλοι βλέπουν και κατακρίνουν με άλλους παρόμοιους τρόπους, χωρίς να είναι εθνικιστές.

    Άκουσα προ ολίγου τρίτη φορά ένα βίντεο της εκπομπής του Λαζόπουλου, διάβασα και πάλι το γράμμα του και δεν βλέπω τίποτε τραγικό, γνωστά τα λάθη, αρκετά και τα σωστά (μόνο που τα σωστά αφορούν μιλιταριστές και την σημερινή κλίκα της ηγεσίας των Η.Π.Α.)

    Εθνικά επιζήμιες ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ μπορούν να υπάρξουν αν κανείς πιστέψει κατά γράμμα σε όσα περιέχει η επιστολή.

    Το ίδιο το βίντεο πρέπει να εξόργισε σίγουρα ΠΑΡΑ πολύ και Αμερικανούς και μερικούς άλλους ξένους, με συμφέρον να σιγήσει μια ενοχλητική φωνή…

    Επίσης η επιστολή περιέχει τουλάχιστον μία μεγάλη παρεξήγηση, από τον Μίκη, που πρέπει να αναλυθεί.

    Εγώ είπα πάρα πολλά και ζητώ συγνώμη για την πολυλογία, πάντως η μουσική του Μίκη είναι μεγάλο μέρος της ζωής μου και η υπεράσπισή του από άλλες δαιμονοποιήσεις (λόγω λαθών του στο παρελθόν)

    Υ.Γ. Με τον Μίκη, τη θεωρία του της “Συμπαντικής Αρμονίας”, τη μουσική του και επίσης το βιβλίο του Γαβριηλίδη για τον Μίκη ασχολήθηκα όπως ίσως είδατε εκτενώς στο blog μου
    http://omadeon.wordpress.com/category/theodorakis

    Η θέση μου είναι δύσκολη. Πάντως πολλές αντιρρήσεις μου τις ξέρει ο ίδιος και δεν έδειξε την παραμικρή ενόχληση. Κάνει χρήση νοητικών κατασκευών “εθνικιστικού τύπου” αλλά παραμένει ένας ανοιχτόμυαλος διεθνιστής, αγνωστικιστής και άδολος πατριώτης.

    Για μένα το πρόβλημα είναι ιδεολογήματα που αποδέχτηκε ο Μίκης τα ΠΟΛΥ τελευταία χρόνια, όπως είπα υποψιάζομαι ότι οφείλονται σε επιρροές τρίτων, εξέφρασα και την υποψία ότι εισέβαλλαν στη σκέψη του από προπαγανδιστές του Δικτύου 21, οι οποίοι προκάλεσαν και ΟΛΗ την ιδιόρρυθμη ελληνική συνομωσιολογία που ξέρετε (”κατά των νεοτάξ” κλπ).

    Το πρόβλημα αυτό περιπλέκεται από το γεγονός ότι δεν είναι φαντασίωση ούτε συνομωσιολογία ο σύγχρονος αμερικανικός ιμπεριαλισμός, όπως δεν είναι φαντασίωση και η επαναφορά των βασανιστηρίων και άλλα πολλά γνωστά φαινόμενα.

    ΗΔΗ καθώς γράφω αυτές τις γραμμές νιώθω ότι πολύ εύκολα μπορώ να τεθώ ΚΑΙ εγώ στο στόχαστρο άλλων, που αλιεύουν “εχθρούς” είτε από άποψη “νεοταξικών” είτε από την άποψη “αντιαμερικανών εθνικιστών”. Στριμωγμένοι είμαστε από τις παρανοήσεις και τις ταξινομήσεις κάθε είδους.

    Η χώρα μας ουσιαστικά έχει καταστεί προτεκτοράτο γνωστών συμφερόντων, ο Μίκης έχει ΚΑΘΕ λόγο να ανησυχεί. Αυτό δεν σημαίνει ότι η σκέψη του είναι ορθή, ότι τα ιδεολογήματα που χρησιμοποιεί στη σκέψη του δεν είναι διαβρωμένα από άλλου είδους “μήματα” (memes) που έχουν σχέση με τον εθνικισμό.

    Μεγάλο μέρος της Αριστεράς έχει παρόμοια προβλήματα. Αν δείτε τις συζητήσεις στο μπλογκ μου γύρω από το βιβλίο του Ακη Γαβριηλίδη ίσως δείτε τις δύσκολες ισορροπίες…

    Ισως επανέλθω στο μέλλον με ποστ και trackback πάντως ΗΔΗ είπα πάρα πολλά.

    omadeon

    3 Μαρτίου 2008 at 11:46 μμ

  26. Εφόλης της ύλης κριτική στον Λαζόπουλο από τον Πιτσιρίκο, εδώ.

    Αντιγράφω μόνο ένα μικρό κομμάτι:

    Η σάτιρα του Λάκη Λαζόπουλου είναι η μόνη σάτιρα στον κόσμο που δεν έχει στο στόχαστρο την κυβέρνηση αλλά την αξιωματική αντιπολίτευση. ΚΚΕ και ΣΥΝ δεν μπορεί να σατιρίσει γιατί είναι κόμματα της Αριστεράς –όπου ανήκει και ο Λάκης, τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της εκπομπής και μόνο για τις ανάγκες του σόου- ο Καραμανλής είναι ηθικός, οπότε τι μένει να σατιρίσεις; Το ΠΑΣΟΚ.

    και, σχετικό με το θέμα μας, ο Πιτσιρίκος κλείνει ως εξής:

    Τα ‘χει χάσει εντελώς ο Μίκης και έχει την εντύπωση πως όλοι συνωμοτούν εναντίον του μοναδικού έθνους μας με σκοπό να μας αφανίσουν από προσώπου γης. Το περίεργο δεν είναι που ο Μίκης τα ΄χει χάσει –ου γαρ έρχεται μόνο…- αλλά το πόσοι άνθρωποι ακούνε προσεκτικά αυτές τις αρλούμπες και κανείς δεν βάζει τα γέλια ή δεν ρίχνει μια γιούχα μπας και βγάλει επιτέλους τον σκασμό ο Λάκης και διασωθεί το όνομα του Θεοδωράκη.

    Κανείς δεν προστατεύει τον Θεοδωράκη από τον εξευτελισμό – αφού σκέφτομαι πως μπορεί οι δικοί του άνθρωποι να τον μισούν και να γράφουν αυτοί τις επιστολές και να τις στέλνουν δεξιά κι αριστερά για να τον κάνουν ρεζίλι.

    Αν και το πιθανότερο είναι πως ένας άνθρωπος με τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του, πιστεύει πως, τώρα που πλησιάζει το τέλος του, θα τελειώσει μαζί του και ο Ελληνισμός – από τον Όμηρο στον Θεοδωράκη, και μετά θα το κλείσουμε το μαγαζί. Μην ανησυχείς Μίκη – μετά από σένα υπάρχει ο Λάκης.

    daskalakos

    4 Μαρτίου 2008 at 10:15 πμ

  27. Είναι γνωστό ότι ο Μίκης φιλοξενήθηκε στο «Αρδην» όπου βγήκε άρθρο του, και πολύ πιθανό είναι να το διαβάζει. Το Αρδην είναι αχταρμάς απόψεων από αριστερές ως πατριωτικές ως παρανοϊκές, το Ρεσάλτο ακόμη χειρότερο.

    Το Αντίβαρο και το δίκτυο 21 συνδέονται. Ο Μίκης σαφέστατα επηρεάστηκε. Και κάποιοι ασφαλώς χαίρονται να ξευτελίζεται. Δεν αποκλείεται να έχουν μπει και στο προσωπικό του περιβάλλον.

    Εικασίες προσφέρω, συμφωνώ με Πιτσιρίκο.

    sobaros_anonymos

    4 Μαρτίου 2008 at 6:28 μμ


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: